Przejdź do głównej zawartości
kontakt@dobryplan.edu.pl

WDŻ, dor. zaw., co drugi tydzień

Rekomendujemy, by zacząć układanie planu bez przedmiotów “niestandardowych”, które nie odbywają się przez cały semestr. Przedmioty takie jak wychowanie do życia w rodzinie czy doradztwo zawodowe albo pomińmy w naszym planie albo zostawmy na sam koniec.

Najczęściej te przedmioty odbywają się tylko kilka razy w ciągu semestru, wobec czego nie ma potrzeby by blokować im osobną godzinę i salę nauczyciela prowadzącego. Lepszym rozwiązaniem jest pogrupować te lekcje razem, tak jak one w praktyce będą się przeplatać w trakcie semestru.

Na przykład, jeśli przez pierwsze 5 tygodni semestru zajęcia z WDŻ są w klasie 8A, przez kolejne pięć tygodni w 8B, a przez ostatnie pięć tygodni w 8C, to warto wtedy zrobić jedną lekcję oddziałową WDŻ ze wszystkimi tymi klasami jednocześnie, wymagając by odbywała się na pierwszej lub ostatniej godzinie. Wtedy uczniowie wszystkich klas zawsze będą mieli te zajęcia na koniec swoich lekcji, nauczyciel prowadzący nie będzie miał dodatkowych okienek oraz nie będziemy niepotrzebnie zajmowali sal lekcyjnych.

Zajęcia co drugi tydzień lub tylko w jednym semestrze

Dział zatytułowany „Zajęcia co drugi tydzień lub tylko w jednym semestrze”

W Dobrym Planie układamy zajęcia na jeden tydzień, bez rozróżnienia pomiędzy tygodniem parzystym/nieparzystym lub różnymi semestrami.

Jeśli jednak koniecznie chcemy zasymulować takie zachowanie w Dobrym Planie w przypadku prostych zależności, to możemy zrobić podział na grupy: “tydzień parzysty”, “tydzień nieparzysty” i wtedy uczniowie i nauczyciele będą wiedzieli, co to znaczy. Na przykład, tak byśmy zaznaczyli, że uczniowie mają biologię i chemię całą klasą, na zmianę co drugi tydzień:

img.png

Pamiętajmy, by wtedy ustawić odpowiednią liczność grupy (np. 30), żeby przypadkiem te zajęcia nie trafiły do małej sali.