Przejdź do głównej zawartości
kontakt@dobryplan.edu.pl

Grupy międzyoddziałowe i skomplikowane scenariusze

Lekcji międzyoddziałowych najczęściej używamy w przypadku łączonej religii, etyki, wf-u lub przedmiotów na poziomie rozszerzonym.

img.png

W bardzo złożonych szkołach zdarza się, że musimy zrobić lekcje pomiędzy różnymi grupami w jednym oddziale. Na przykład, robimy lekcję angielskiego w klasie 7 c dla obu grup: a1 i a3. Wtedy ta jedna lekcja będzie wyświetlana w każdej z grup.

dwie-grupy-jednego-oddzialu.png

dwie-grupy-jednego-oddzialu2.png

Lekcja może być międzyoddziałowa dla więcej niż jednej grupy w danej klasie, ale wszystkie te grupy muszą być tym samym podziale.

Różne profile rozszerzeń wewnątrz jednego oddziału

Dział zatytułowany „Różne profile rozszerzeń wewnątrz jednego oddziału”

Przykładowo, w klasie 1A mamy różne profile, np.: mat-fiz, mat-chem, chem-bio.

Niektóre lekcje są prowadzone wspólnie dla uczniów z różnych profili. Na przykład, w matematyce rozszerzonej uczestniczą uczniowie z grupy mat-fiz oraz mat-chem, a z kolei w matematyce podstawowej uczestniczy tylko grupa chem-bio.

Wtedy dodajemy lekcję matematyki na poziomie rozszerzonym, która jest “międzyoddziałowa”, dla obu grup z 1A: mat-fiz oraz mat-chem:

img.png

oraz jedną lekcję matematyki na poziomie podstawowym tylko dla grupy chem-bio.

Wtedy wyglądałoby to tak:

img.png

Na powyższym obrazku widzimy, że w lekcji Matematyka(R) uczestniczą obie grupy: mat-fiz i mat-chem.

Podziały wewnątrz podziałów (bardzo skomplikowane!):

Dział zatytułowany „Podziały wewnątrz podziałów (bardzo skomplikowane!):”

Bywa, że podział na profile (np. jak ten opisany w powyższym punkcie) jest niewystarczający.

Przyjrzymy się sytuacji, gdy klasa dzieli się na dwa profile: humanistyczny i politechniczny, ale w obrębie tych podziałów uczniowie jeszcze mają dowolność.

Na przykład, w grupie humanistycznej uczniowie dodatkowo mogą wybrać rozszerzoną historię lub WOS, a w grupie politechnicznej wybierają pomiędzy rozszerzoną fizyką i chemią.

Wtedy robimy cztery grupy w jednym podziale: humanistyczna — WOS, humanistyczna — historia, politechniczna — fizyka oraz politechniczna — chemia:

podpodzialy.png

W takiej sytuacji możemy dodawać lekcje “międzyoddziałowe” dla dowolnego podzbioru grup, np.: Polski (R) dla obu grup: humanist — WOS i humanist — hist WOS (R) dla grupy humanist — WOS WOS (P) dla trzech grup: humanist — hist, politech — fiz, politech — chem

i wiele innych…

Pamiętajmy, żeby w tym jednym skomplikowanym podziale nie dodawać lekcji dla całej klasy lub prowadzonych w innych podziałach!

Na przykład, na godzinę wychowawczą chodzą uczniowie ze wszystkich grup, ale lepiej ją zrobić osobno, jako lekcję całej klasy. Podobnie, jeśli na przykład WF jest w podziale na chłopcy i dziewczynki, to nie chcemy robić bardziej granularnego podziału, np. mat-fiz(ch), mat-fiz(dz), czy humanist-WOS(ch)… tylko zrobić osobny podział na dwie grupy: chłopcy i dziewczynki.