Grupy międzyoddziałowe i skomplikowane scenariusze
Lekcje międzyoddziałowe
Dział zatytułowany „Lekcje międzyoddziałowe”Lekcji międzyoddziałowych najczęściej używamy w przypadku łączonej religii, etyki, wf-u lub przedmiotów na poziomie rozszerzonym.

W bardzo złożonych szkołach zdarza się, że musimy zrobić lekcje pomiędzy różnymi grupami w jednym oddziale. Na przykład, robimy lekcję angielskiego w klasie 7 c dla obu grup: a1 i a3. Wtedy ta jedna lekcja będzie wyświetlana w każdej z grup.


Lekcja może być międzyoddziałowa dla więcej niż jednej grupy w danej klasie, ale wszystkie te grupy muszą być tym samym podziale.
Bardzo skomplikowane przypadki
Dział zatytułowany „Bardzo skomplikowane przypadki”Różne profile rozszerzeń wewnątrz jednego oddziału
Dział zatytułowany „Różne profile rozszerzeń wewnątrz jednego oddziału”Przykładowo, w klasie 1A mamy różne profile, np.: mat-fiz, mat-chem, chem-bio.
Niektóre lekcje są prowadzone wspólnie dla uczniów z różnych profili. Na przykład, w matematyce rozszerzonej uczestniczą uczniowie z grupy mat-fiz oraz mat-chem, a z kolei w matematyce podstawowej uczestniczy tylko grupa chem-bio.
Wtedy dodajemy lekcję matematyki na poziomie rozszerzonym, która jest “międzyoddziałowa”, dla obu grup z 1A: mat-fiz oraz mat-chem:

oraz jedną lekcję matematyki na poziomie podstawowym tylko dla grupy chem-bio.
Wtedy wyglądałoby to tak:

Na powyższym obrazku widzimy, że w lekcji Matematyka(R) uczestniczą obie grupy: mat-fiz i mat-chem.
Podziały wewnątrz podziałów (bardzo skomplikowane!):
Dział zatytułowany „Podziały wewnątrz podziałów (bardzo skomplikowane!):”Bywa, że podział na profile (np. jak ten opisany w powyższym punkcie) jest niewystarczający.
Przyjrzymy się sytuacji, gdy klasa dzieli się na dwa profile: humanistyczny i politechniczny, ale w obrębie tych podziałów uczniowie jeszcze mają dowolność.
Na przykład, w grupie humanistycznej uczniowie dodatkowo mogą wybrać rozszerzoną historię lub WOS, a w grupie politechnicznej wybierają pomiędzy rozszerzoną fizyką i chemią.
Wtedy robimy cztery grupy w jednym podziale: humanistyczna — WOS, humanistyczna — historia, politechniczna — fizyka oraz politechniczna — chemia:

W takiej sytuacji możemy dodawać lekcje “międzyoddziałowe” dla dowolnego podzbioru grup, np.: Polski (R) dla obu grup: humanist — WOS i humanist — hist WOS (R) dla grupy humanist — WOS WOS (P) dla trzech grup: humanist — hist, politech — fiz, politech — chem
i wiele innych…
Pamiętajmy, żeby w tym jednym skomplikowanym podziale nie dodawać lekcji dla całej klasy lub prowadzonych w innych podziałach!
Na przykład, na godzinę wychowawczą chodzą uczniowie ze wszystkich grup, ale lepiej ją zrobić osobno, jako lekcję całej klasy. Podobnie, jeśli na przykład WF jest w podziale na chłopcy i dziewczynki, to nie chcemy robić bardziej granularnego podziału, np. mat-fiz(ch), mat-fiz(dz), czy humanist-WOS(ch)… tylko zrobić osobny podział na dwie grupy: chłopcy i dziewczynki.