Przejdź do głównej zawartości
kontakt@dobryplan.edu.pl

Dla szkół bez arkusza

Uwaga: jeśli masz przydziały w jednym z popularnych formatów (PABS, Sigma/Optivum (Vulcan), Progman, to możesz automatycznie wyeksportować przydziały i wczytać je do Dobrego Planu zgodnie z tą instrukcją.

Aby ręcznie wprowadzić dane szkoły, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. W oknie wyboru pliku kliknij przycisk Stwórz pusty plik.
  2. W lewym panelu wybierz Nauczyciele, a następnie po kolei dodaj wszystkich nauczycieli w swojej szkole klikając Dodaj nauczyciela. Dla każdego nauczyciela wystarczy, że podasz jego imię i nazwisko i klikniesz Dodaj w prawym dolnym rogu. Dostępność godzinową i dodatkowe preferencje ustawisz później.
  3. W lewym panelu wybierz Przedmioty, a następnie po kolei dodaj wszystkie przedmioty klikając Dodaj przedmiot. Dla każdego przedmiotu wystarczy, że podasz jego nazwę i klikniesz Dodaj w prawym dolnym rogu. Sale lekcyjne i inne ustawienia wprowadzisz później.

Uwaga: Na tym etapie skupiamy się jedynie na przedmiotach obowiązkowych i pomijamy przedmioty nieobowiązkowe (np. doradztwo zawodowe, etyka, kółka, …)

  1. Teraz najważniejszy etap: wprowadzanie oddziałów i lekcji. Dla każdego oddziału:
    • Kliknij Dodaj oddział oraz w prawym panelu podaj nazwę oddziału i kliknij Dodaj.
    • Wprowadź podziały na grupy. Dowiesz się więcej o nich w tej instrukcji.
    • Dodaj wszystkie lekcje w danych podziałach klikając na Dodaj lekcję całej klasie lub Dodaj lekcję tej grupie ustalając: nauczyciela, przedmiot, liczbę godzin oraz podział na bloki, zgodnie z tą instrukcją.
    • Kliknij żółty guzik Generuj plan w lewym dolnym rogu ekranu, a następnie Generuj nowy. Jeśli plan się wygeneruje to świetnie, gratulujemy :) Możesz przejść do kolejnego oddziału. Jeśli ułożenie planu będzie matematycznie niemożliwe, to przeczytaj komunikat i spróbuj poprawić konfigurację.
  2. Teraz przejdź do kroku 4 Kolejności wprowadzania danych i kontynuuj wprowadzanie kolejnych ograniczeń w tej kolejności.