Przykazania Dobrego Planu
Przygotowaliśmy kilka najważniejszych wskazówek, w jaki sposób korzystać z Dobrego Planu. Stosowanie się do nich pozwoli Ci sprawnie wprowadzać swoje wytyczne do programu oraz diagnozować występujące problemy.
- Klikaj “Generuj plan” jak najczęściej. Jeśli wprowadzisz za dużo istotnych zmian bez generowania planu, trudno nam będzie pomóc Ci zidentyfikować ewentualne błędy.
- Zacznij od wprowadzenia najważniejszych warunków. Na przykład: poprawności przydziałów czy podziałów na grupy. Dodawanie drugorzędnych warunków i opcji zaawansowanych zostaw na koniec.
- Dąż do stworzenia dobrego planu, nie idealnego. Zazwyczaj ułożenie idealnego planu spełniającego dosłownie każdy warunek i życzenie jest matematycznie niemożliwe. Postaraj się unikać nawyków wynikających z ręcznego układania planu.
- Staraj się patrzeć na plan lekcji całościowo. W szkole są setki lekcji, nie kilkanaście.
- Usuwaj nieaktualne lub niepotrzebne warunki. Nasz program uwzględnia każdy wprowadzony warunek. Dlatego, jeśli jakiś warunek jest nieaktualny, usuń go, by ułatwić pracę programowi.
- Unikaj Doliny Śmierci. Dolina Śmierci to miejsce, w którym łatwo się znaleźć przez dodanie zbyt wielu skomplikowanych ograniczeń, których nie da spełnić jednocześnie.
- Sprawdź poprawność podziałów na grupy po imporcie arkusza. Bardzo często rzeczywisty podział na grupy jest inny niż ten wskazany w arkuszu.
- Unikaj dodawania zajęć nieobowiązkowych. Nasz program służy do układania planu zajęć obowiązkowych i nigdy nie robi okienek uczniom. Dlatego nie polecamy dodawania do niego kółek, fakultetów, ścieżek czy nauczania indywidualnego.
- Korzystaj z opcji “sale drugiego/trzeciego priorytetu”. Przyda Ci się ona, szczególnie jeśli Twoja szkoła zmaga się z dużym obłożeniem. Znajdziesz tę funkcję w opcjach zaawansowanych każdego przedmiotu.
- Przeczytaj tę dokumentację i oszczędź sobie czas przed kontaktem z nami. Pomocny może być również pasek wyszukiwania na górze. W razie wątpliwości napisz na: kontakt@dobryplan.edu.pl