Przejdź do głównej zawartości
kontakt@dobryplan.edu.pl

Ścieżki

Uwaga: ścieżkami zajmujemy się dopiero po skonfigurowaniu szkoły zgodnie z obowiązkową Listą kontrolną.

W poniższej instrukcji pokażemy, jak wprowadzić do Dobrego Planu sytuację, gdy dany uczeń wychodzi z określonych lekcji swojego oddziału i odbywa zajęcia indywidualnie.

Ścieżkę robimy z osobnego oddziału, który odpowiada pojedynczemu uczniowi. Jeśli w Twoich przydziałach nie było wprowadzonego danego ucznia, to musisz dodać dla niego nowy oddział oraz jego lekcje.

sciezki-wprowadzanie.png

Żeby zaznaczyć, że dany oddział odpowiada on uczniowi, który wychodzi na ścieżkę, włączamy Ścieżka w szczegółach tego oddziału. Ten przycisk pokazuje się tylko wtedy, gdy w danym oddziale nie ma żadnego podziału na grupy.

sciezki-szczegoly.png

Następnie, wybieramy z którego oddziału jest ten uczeń oraz z jakich lekcji on wychodzi.

Jak zostaną ułożone ścieżki względem klasy macierzystej?

  1. Jeśli uczeń np. ma 2 godziny ścieżki z matematyki, to wyjdzie on z co najwyżej 2 godzin matematyki całą klasą. Na pozostałych godzinach matematyki już będzie on ze swoją klasą.
  2. Jeśli uczeń jest zwolniony z przedmiotu, z którego nie ma swojej ścieżki, to dopuszczamy wyjście ze wszystkich lekcji tego przedmiotu.
  3. Dopuszczamy, by ścieżki odbywały się na godzinę przed zajęciami klasy macierzystej lub na godzinie po lekcjach. Na etapie optymalizacji planu oddziałów staramy się minimalizować liczbę takich lekcji.

Jeśli potrzebujemy przydzielić sale lekcyjne dla ścieżek danego ucznia, to włączamy przycisk Uczeń ma ścieżkę w salach. W miarę możliwości odradzamy włączanie tego przycisku, aby nie zwiększać obłożenia w salach dla lekcji całymi klasami lub w grupach.

Jeśli nie dodasz żadnych lekcji, z których uczeń wychodzi na ścieżkę, to wtedy jego lekcje pojawią się przed lekcjami oddziału lub po. Przydaje się to np. przy zajęciach rewalidacyjnych.